Таксиметрови шофьори протестират днес дрещу пределната възраст за годност на колите, която в момента е 10 години.
Председателят на транспортния синдикат "Авто-94" Димчо Иванов каза в предаването "Преди всички", че основното искане на протестиращите е да се повиши възрастта на автомобила, който може да се използва като такси.
Не може да има дискриминация само на таксиметровия бранш, а всички други превози да нямат ограничение в годините. Статистиката показва, че всяка година по около 2 500 автомолбила отпадат. В момента в България има 20 хиляди таксиметрови коли. Може би след 2-3 години въобще няма да има автомобили, които да извършват превоз, прогнозира Димчо Иванов.Искаме да минем към общините, както е в Европа, контролът по изпълнение на превоза да се възложи на КАТ. Протестът е и срещу изпълнителната агенция "Автомобилна администрация", поради доказана неефикасност. Тя създава мъртвородени наредби. Част от глобите, които събират отиват за материално стимулиране.
Валентин Божков - изпълнителен директор на "Автомобилна администрация" каза в предаването, че големите таксиметрови компании не подкрепят този протест: те подновиха своя парк. Протестите за нас са неприемливи. Но сме отворени за диалог. Може да се обсъждат и ограниченията за възраст на автомобилите, но трябва да се отчете мнението на потребителите.
Интервютата на Веселина Миланова за протестите на таксиметрови шофьори можете да чуете от звуковия файл.