Министърът на транспорта Ивайло Московски смята за несъстоятелни исканията на протестиращите в БДЖ. По думите му, тази система се ползва от над 350 хиляди души годишно и струва на държавата 250 милиона в условия на криза. Съкращенията в БДЖ са част от споразумението, постигнато след стачката в края на 2011 година, каза Московски.
Знаете, че в момента "Tоварни превози" е в процедура по приватизация, ще бъде обявено до броени дни. Tам лично съм дал указания да не се предприемат никакви действия, които биха могли по някакъв начин да създадат проблеми на този процес, тъй като считаме, че това е най-важната стъпка за момента за спасяването и оздравяването на компанията. Oтделно за Пътнически превози съм дал указания на ръководството да проведат необходимите разговори с представители от синдикатите и ако е необходимо, да бъде постигнато допълнително споразумение за оптимизация в тази компания, но това също е процес.
Финансовият министър остана изненадан от броя на безплатните карти, които ползват служителите на БДЖ. Симеон Дянков определи това като проблем при планирането през празничните дни.
Проблемът с планирането за мен всъщност е по-важен за момента от проблема колко губи дружеството БДЖ от това, че огромна част от българското население се оказва, че пътува безплатно. Дойде на дневен ред нещо, което и двамата не знаехме до вчера, а именно, че БДЖ се използва от една голяма, голяма част от бивши и сегашни служители на БДЖ и НКЖИ и техните семейства.
Финансовият министър каза, че от догодина ще бъдат издавани нови карти за служителите, които поддържат жп мрежата - с точно определени пунктове и разстояния за тяхното използване.
По публикацията работи: Даниел Инков
Последвайте ни и в
Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!