Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

От началото на годината КРС е наложила санкции за почти 8 млн. лева

Снимка: Архив
От началото на 2012 г. до 31 юли в КРС са постъпили около 3120 жалби, като повечето от тях са срещу трите мобилни оператора. В резултат на това сме извършили 1877 проверки и сме съставили 1877 констативни протокола. Към днешна дата сме наложили санкции в размер на почти 8 млн. лв., от които 7,5 млн. са за преносимост на номерата. Това обяви в предаването "12+3" Веселин Божков, председател на Комисията за регулиране на съобщенията. Той посочи, че за миналата година жалбите са били 4748, а санкциите - в размер на 17 млн. лв.

Един от проблемите, който е от практическо естество, тъй като в последно време получаваме доста жалби, включително и на самите приемни, които направихме, примерно от 15-20 случая при 3-4 случая става дума за събиране на задължения на абонати не по законния начин, без да се спазва съответната процедура. Начинът, по който се извършва от някои фирми, ми напомня за 90-те години на миналия век. Тъй като сме страна-членка на ЕС и вече е 2012 година, това не е приемливо. Ако хората, както операторите, така и фирмите, които събират т.нар. лоши взимания, спазват процедурата, изискванията на закона, информират абонатите за дължимите суми, в това няма нищо лошо. Но когато това се извършва, прекрачвайки процедурата, то това за мен е криминално. Ще използвам ролята си на медиатор, за да апелирам и да информирам обществеността, а когато получаваме сигнали от такова естество, ще ги препращаме към компетентните органи, в случая прокуратурата, защото това си е криминално явление, подчерта Божков.

Той добави обаче, че има и хора в сектора, които работят нормално: Когато даден абонат е просрочил, когато е задължен, когато не е спазил изискването, не е спазил уведомлението на съответния оператор, а операторът е сключил договор със съответната фирма и тази фирма надлежно го уведоми и чак като крайна мярка предприема дело от частен характер – това е едно. Но когато ти чрез подставени лица, чрез някакви съседи и прочее, си го уведомил, а човекът не знае за какво става въпрос и изведнъж му идва като гръм от ясно небе, че вместо 15 лв., които дължи той или негов роднина, изведнъж му казват, че дължи 750 лв. и имате запор за еди какво си – на никой не му е приятно. Ние трябва да предприемем съответните действия. Тъй като по закон нямаме тези правомощия, аз съм написал писмо и днес го изпратих до големите оператори, в което им обръщам внимание на тези сигнали, обръщам им внимание, че трябва да се спазват задълженията по Закона за задълженията и договорите към отделните абонати и те да бъдат надлежно информирани за техните задължения.

Ако операторите не се съобразят с това писмо, отделните случаи, за които има преценка за престъпление, ще бъдат изпратени до прокуратурата, категоричен е Божков.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна