Интервю на Диана Янкулова с Елена Иванова и Николай Димитров
Update Required To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Репортаж на авторитетния германски вестник "Зюддойче цайтунг" посочи редица недостатъци по българските курорти. Според репортажа на Слънчев бряг често чужденците се натъкват на лошо обслужване, мръсни стаи, износени мебели, студени бъркани яйца за закуска. Също така персоналът е нелюбезен, а храната - неприемлива. Репортажът също така споменава и че по родните курорти прането на пари е много разпространено - в България са построени много луксозни хотели и курортни селища, чиито същински собственици са неизвестни.
Аз прочетох статията и на немски. Разликата между българския превод и немския текст е много голяма. В немския текст има нещо, което, за съжаление, е много важно, но никой не му обърна внимание в българския превод и това е, защо всички немци са толкова снизходителни към недостатъците в Гърция, Испания и Италия и са крайно нетърпими към същите тези в източноевропейските страни и това като че остана скрито зад редовете, а по-скоро всички в България започнаха да интерпретират едни преводи, които ги нямаше в немския оригинал и които със сигурност не ни правят услуга. Това каза Елена Иванова от Съюза на собствениците в Слънчев бряг в предаването "Нещо повече" по повод на негативна реклама за българските морски курорти в авторитетния германски вестник "Зюддойче цайтунг".
Не трябва да се правят трагедии от това, че някой е писал, че не било добро обслужването или храната, каза кметът на Несебър Николай Димитров и допълни, че за някои чужденци, идващи на почивка у нас, е практика да се търсят грешки, за да може след това да им бъдат върнати 50 или 100 евро.
За мен проблемът, който е от много години насам в Слънчев бряг, е неправилната държавна политика по приватизацията на курортния комплекс, каза Димитров.
Елена Иванова заяви, че в момента сезонът е в разгара си. Хотелите са пълни, а юни, юли и август са били силни месеци за хотелиерския бизнес на Слънчев бряг: След слабия май, който реализирахме, юни, юли и август са едни много силни месеци. Хотелите ни в момента са пълни. Особено след старта на първия междинен сезон, когато цените падат с 20%, хотелите са много добре запълнени. Надявам се така да бъде и септември и наистина да се поздравим с мечтаните 8-10% ръст, за които си говорим още от март месец.
Мненията на Елена Иванова и Николай Димитров чуйте в звуковия файл.