Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Кристина Спасова от "Кей Ем Ком": Администрацията не трябва да се затваря към младите фирми

Снимка: Архив

По повод договора, сключен между министерството на земеделието и фирмата "Кей Ем Ком", собственост на бивши пиарки на Агенцията по храните, за популяризиране на програмата за развитието на селските райони във Фейсбук и Туитър Мирослав Иванов, медиен съветник в министерството обясни, че договорът е за 47 500 лева, той е сключен по реда на закона за обществените поръчки. Явиха се 3-ма кандидати. Малката обществена поръчка е с три покани. Процедурата беше по най-ниска цена и "Кей Ем Ком" предложиха най-ниска цена. Ние искахме от кандидатите да са работили по подобни проекти. По изисканата документация тябваше да имат поне една референция и подобен договор, който да са осъществявали в областта на информацията и рекламата. те представиха такива документи. Имаше комисия по избора на фирмата. Когато е малка процедурата, смисълът на закона е да се явявт малки фирми, обясни Иванов. 

Кристина Спасова от "Кей Ем Ком" заяви, че фирмата е регистрирана през месец септември, през декември са кандидатствали по въпросната процедура. Предложили сме и специалисти, които да могат да обезпечат този договор. Когато през януари подписахме договора, започнахме да се запознаваме с материалите по програмата за развитието на селските район, които бяха повече от 20 000 страници, предложихме концепция за съдържание и визия на фейсбук страницата. Заложили сме и рекламна кампания във всички големи агросайтове, разказа Спасова. Официалното представяне на страницата е на 1 септември и затова досега информация за нея не е имало в медиите. Още август месец започнахме да тестваме страницата, ние сме готови 10 дни преди крайния срок.

На въпрос вярно ли е, че фирмата е купила офис за сумата от 332 491 лева Спасова отговори: Когато започнахме нашата работа през месец септември, ние бяхме в офис под наем. Тъй като част от корпоративните ни клиенти и това, с което се занимаваме, е обучение, решихме да направим такава инвестиция, офисът е изплащан 7 месеца. Тя обясни, че са поели ангажимент всеки месец да публикуват разходите си. Ако администрацията се опитва да се затваря към младите фирми, не смятам, че това е добра практика, заключи Спасова и изчисли, че сумата на този договор е 0,1 процент от бюджета цялата програма.

Чуйте разговора в звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна