Доц. Орлин Спасов - преподавател в Софийския университет "Св. Климент Охридски" и изпълнителен директор на фондация "Медийна демокрация", представи в предаванвето "Преди всички" данни от изследването "Рекламата в българското общество, ценностни трансформации и промени в консумативната култура".
Интересуваме се от трансформациите в ценностите в резултат на рекламите. Изследването засяга комерсиалната, политическата и социалната реклама и поведението на аудиторията. За първи път се прави такова мащабно проучване на ценностните нагласи. Живеем в една доминирана от реклама соиална и културна среда. Само 15 процента от анкетираните заявяват, че следят с интерес рекламите. Най-подвластни на рекламата са жените, българите над 60 години и жителите на малките населени места. Жените са най-активни за всички видове реклама.
По въпроса за продуктовото позициониране доц. Спасов каза, че то се харесва повече на младите потребители на медиите. Най-добре приета е социалната реклама, а най-слабо приета е политическата. 77 процента се съгласяват с твърдението, че политическата реклама не представлява нищо друго освен празно харчене на пари на данъкоплатците.
Цялото интервю на Светослава Кузманова с доц. Орлин Спасов можете да чуете от звуковия файл.