Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Плевнелиев: Противопоставянето между доходи и инвестиции в инфраструктура е неработещ модел

Снимка: БГНЕС

Президентът Росен Плевнелиев защити инвестициите в инфраструктура. По думите му, изкуственото противопоставяне между политиката на доходите и тези инвестиции е неработещ модел за България. При откриването на конференция за стратегическата инфраструктура държавният глава призова политическите партии да не използват това противопоставяне в предизборната кампания. Плевнелиев призова служебното правителство да договори европейско финансиране за магистралата София - Калотина.

Изграждането на инфраструктура е предпоставка и за солидарно-социална политика, посочи президентът:

Апелирам и се обръщам към всички, защото изкуственото противопоставяне на социалната политика и политиката на доходите срещу инвестициите в стратегическа инфраструктура е неработещ модел за България и е неприемлив вариант. Това е едно много опасно противопоставяне. Добрата инфраструктура е основна предпоставка за привличане на инвестиции, за икономически растеж и за социално развитие. Затова и в бъдеще правителството, правителствата, които ще дойдат, независимо от кой цвят, независимо кой ще управлява, да, те ще работят за икономически растеж и за социално развитие и това означава да запазят фокуса върху ускореното изграждане на инфраструктурни проекти в името на устойчивото и балансирано развитие на България и нейните региони.

При намален европейски бюджет до 2020-а година България ще получи повече пари, но това ще се усети само в земеделието. С уговорката, че изграждането на инфраструктурата у нас трябва да се планира, президентът подчерта, че трябва да договаряме повече от еврофондовете:

Българската инфраструктура не може да бъде предмет и продукт само на таблици във формат Excel в Mинистерството на финансите. Ако вдигнем високо летвата на сто процента управление, това означава, че трябва да договаряме на 120 до 140 и умолявам служебното правителство, както и компетентните органи, да договорят за пример автомагистрала София - Калотина, включително западната и северната тангента сега веднага, като наддоговаряне по Оперативна програма "Транспорт-2007-2013 година".

Магистралите "Струма" и "Хемус", скоростният път Видин - Ботевград и тунела под Шипка ще са водещи проекти в пътния сектор до 2020-а година. Приоритет ще бъде и инфраструктурата в Северна България.

По публикацията работи: Мира Стефанова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна