Избори 2013 бяха по-специални - същинската медийна кампания беше съпътствана от кампания извън платените форми. Това силно намали възможностите за търсене на компромиси след изборите, каза в „Преди всички“ доц. Орлин Спасов - изпълнителен директор на фондация "Медийна демокрация".
Той представи резултатите от медиен мониторинг на Избори 2013.
В бъдещия Изборен кодекс има нужда от по-ясни дефиниции. В правния свят у нас не съществува понятието политическа реклама. Трябва да се разграничат и платеното, и редакционното съдържание.
Въпреки че новината за отпечатаните допълнителни бюлетини беше важна, от страна на някои медии имаше видимо формиране на обществено мнение за политика, което е изкривяване на медийните стандарти. Те би трябвало до поддържат етично отношение, да спазват дори и неписаните правила.
Много медии извършиха рязка и конюнктурна смяна. Най-рязък беше обратът на вестник „Телеграф“. Имаше и всекидневник, който в деня на изборите излезе със статия хората да не гласуват.
Очерта се голяма разлика между традиционните медии и онлайн средата. Имаме редуциране на активността на партиите в онлайн пространството. Много партии искаха да избегнат преки отношение с граждани в интернет след протестите. Кунева присъстваше онлайн, но не успяваше да намери необходимия диалог. Много от политиците видяха известни рискове и предпочитаха да избегнат този вид общуване.
Имаше фаворити и това са националистическите партии. Възходът на национализма се наблюдава както в онлайн средата, така и в традиционните медии, отбеляза доц. Спасов.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.