Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Над половината от официалните бюджети на партиите се вливат в медиите

Снимка: Архив
Повече от половината от официалните бюджети на партиите се вливат в медиите. Това показва, че медийното отразяване има сериозен дял от разходите за предизборни кампании, стана ясно на провеждащия се в курорта "Албена" форум "Медия микс".

От Института за развитие на публичната среда уточниха, че според официалните отчети на партиите на последните президентски избори 18-те кандидати са похарчили малко над 6 млн. лв. От тях повече от половината са били заделени за медии, като структурата на разпределение на тези разходи показва, че най-висок процент има за частните телевизии, следват печатните медии, обществените са с по 15%, а онлайн медиите – с 11%.

Участниците във форума дискутират основните дефицити, които се отчитат през последните години, а това са именно отдалечаване на медиите от основната им функция, а тя е да информират, наличие на медии, създадени или овластени да бъдат инструмент на властта, и такива за натиск. Тревога буди констатацията на силна уязвимост и податливост на журналистите на натиск и влияние от страна на държавата, тъй като тя преразпределя публичния ресурс и държи мощни законодателни регулативни лостове.

Как се променят бизнес моделите при цифровизацията ще проследим в следобедните часове с участието на Комисията за регулиране на съобщенията и Министерството на транспорта.

По публикацията работи: Станислава Пирчева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна