Каква ще бъде съдбата на летище Балчик, което в момента е възложено за експлоатация, управление и поддържане на летище София при предстоящата процедура по концесиониране на Софийския аеропорт? Един важен за развитието на Североизточния регион въпрос, който беше коментиран в студиото на „Нашият ден” днес. Нина Цанева разговаря с изпълнителния директор на курортния комплекс Албена Красимир Станев:
Нина Цанева: Господин Станев, правителството на експремиера Бойко Борисов имаше амбицията тази година летище Балчик да посреща чуждестранните туристи, които идват да летуват по Северното ни Черноморие. Очакваше се да бъдат инвестирани около 30 млн. лева. Това не се случи и до днес. Въпросът сега е дали хората от бизнеса по Северното Черноморие биха се ангажирали да направят нещо, което държавата не успя, т.е да намерят финансови възможности за конституирането на летище Балчик като равноправно международно летище?
Красимир Станев: При неотдавнашното посещение на вицепремиера Даниела Бобева по Северното Черноморие тя имаше възможност да се убеди на място, че бизнесът, общините и обществеността на Североизточна България имат амбицията летище Балчик да се развие като цивилно летище и да бъдат развити международните полети от и за летището. Районът ни е с подчертан профил за развитието на международен туризъм. Той е една от утвърдените голф-дестинации. Тук се развива активно и бизнесът с недвижими имоти, има нужда от навременно транспортиране на селскостопанска продукция от региона. С една дума при нас има много бизнес. Мисля че при всички случаи е полезно да се работи в тази посока – да утвърдим летище Балчик като постоянна възможност за развитие на международния туризъм. Сега сме в един омагьосан кръг. В момента летището е регистрирано като летищна площадка, на която нямат право да кацат дори и малки самолети от чужбина. Така се губи потенциал, губи се енергия.
Ще кажа, че летище Констанца в Румъния, което е на 120 км. по на север, се развива изключително бурно. То привлича нискобюджетни авиокомпании, започват да кацат и чартърни авиокомпании. Южният край на Румъния и нейното Черноморие се развиват по един много правилен път и ни изпреварват. Ако не развием нашата летищна инфраструктура, един ден ще се наложи да пътуваме от Констанца или от Букурещ, както вече не малко българи го правят.
Конкуренция трябва да има, но ние без нашето летище не сме конкурентоспособни. Надяваме се да се обяви конкурс за летище Балчик и на него ще стане ясно, че интерес от наши бизнесмени има, включително и от община Балчик. Нека летището да си остане държавно, но да го дадат на концесия. Ние имаме единствено претенция то да действа като цивилно летище. За нас са важни целогодишните връзки с Европа, с Русия и останалата част от света. Всичко е в рамките на нормалния бизнес, ако се създадат условия за това.
Последвайте ни и в
Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!