Редица известни фирми във Великобритания - туристически, за онлайн търговия, медийни или за модерни спортове, вече са прехвърлили работата по дистанционно обслужване на клиентите си в България. Този факт е показателен, че позицията на Индия като "световна столица на кол центровете" вече не изглежда толкова непоклатима, пише "Индипендънт".
Изданието посочва като пример британския бизнесмен Джонатан Гладуиш, чиято фирма обслужва повече от 3000 клиенти на ден по телефона именно от София. Неговите служители са 650 на брой и говорят общо 27 езика. Според Гладуиш само за няколко години телекомуникациите в България са се подобрили драстично, а младите българи са добре образовани.
В статията е цитирана и 24-годишната Лидия Хаджиева, завършила образованието си в Австрия и владееща немски и английски език, която твърди, че за нея най-естественият избор е бил да потърси работа в кол център именно в родината си.
Изданието отбелязва в края на статията, че България си остава най-бедната страна от Европейския съюз и припомня за студентските окупации в последните седмици срещу бедността и корупцията.