Правителственият авиоотряд преминава на подчинение към Министерството на транспорта. Това реши Народното събрание с гласовете на БСП и ДПС.
Досега "Авиоотряд 28" беше подчинен на Министерския съвет. Не беше прието предложението на ГЕРБ той влезе в структурата на Министерството на отбраната.
В промяната се предвижда неусвоените бюджетни кредити в бюджета на "Авиоотряд 28" да се прехвърлят и към бюджета на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. От ГЕРБ предложиха дебатът да се разшири и да се обсъди и вариант "Авиоотряд 28" да премине към Министерството на отбраната. Депутатът Станислав Иванов уточни:
Доколкото зная, г-н Орешарски е казал, че не иска авиоотрядът повече да му тежи и веднага трябва да бъде разкаран от Министерски съвет. Затова вие така бързо гледате да му намерите някъде място, за да не тежи той на г-н Орешарски. Не може без да има дебат, без да се посочат аргументи "за" или "против" да се взима решение.
От ДПС репликираха, че най-важно е авиоотрядът да има добър стопанин. Йордан Цонев каза:
Това някакъв екзистенциален за държавата въпрос ли е, къде да бъде едно звено, което обслужва висшия държавен апарат. Важното е това звено да има принципал, да има правила, да е ясно кого вози, а не да се ползва като такси, така неидентифицирани обекти да пътуват. И да не се случват нещата, които се случиха в последните 4 години.
Венцислав Лаков от "Атака" коментира, че авиоотрядът трябва да премине към Министерството на транспорта като се обоснова и с резултатите от проверката на парламентарната комисия, която проучи всички обстоятелства за това как е ползван "Авиоотряд 28" в последните 4 години с най-важния извод:
До 2011-а година авиоотрядът беше към Министерството на транспорта. След което, по еднолично решение на тогавашния министър-председател г-н Бойко Борисов, беше променена тази ситуация и авиоотрядът мина към негово директно подчинение, за да може той да го ползва като бащиния.
Най-важното, че трябва да се регламентира възможността, т.е. да се спре възможността да се извършват така наречените "търговски полети".
Бившият министър на транспорта в тройната коалиция Петър Мутафчиев добави, че ще се стигне до хаос във военно-въздушните сили, ако авиоотрядът премине към тях, защото това са специални полети, които не се извършват с търговска цел, но обслужват съответната държава.