Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Как семейството и общността да станат част от училището? И как училището да се превърне в център на общността, а нейните ресурси и споделен опит да бъдат фокусирани върху успеха на децата? Българите през Възраждането са намерили естествения отговор на този въпрос, създавайки новобългарското училище като резултат от обединените усилия на цялата общност - учители, имотни хора, местна власт, а то е работило като неин отворен и многофункционален център за връзки между всички и разнопосочна подкрепа. Но, както често се случва в нашата история, след прекъснатата връзка с традицията, имаме нужда от чужд успешен пример за развитието на иначе присъщ модел в съвременните условия и с поглед към образованието, децата и тяхното бъдеще. Моделът на общностните училища се развива успешно в 55 страни по света. За първи път в България, Националната мрежа за децата започва да го развива и у нас с проекта си „Училището като център в общността“. 13-те училища, в които стартира програмата, са избрани след конкурс от 167 кандидата и са до едно от малки населени места. Програмата тепърва ще търси популярност, разпространение и развитие, за да предложи на учениците не само образователен продукт, но и за да превърне българското училище в ресурсен център за услуги за цялата общност. За ролята на родителите и за социално значимите проблеми, които общностното училище може да разреши - разговаряме с Пламена Фотева, координатор на програмата в Национална мрежа за децата.