Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Лудвиг Тик и Йозеф Айхендорф са сред немските поети, оказали най-силно и най-продължително влияние върху музиката. Романтизмът, който избуява към края на ХІХ в. като отпор срещу рационализма на Просвещението и като култ към индивидуализма, се оказва особено благодатен за развитието на съкровения песенен жанр. И до голяма степен тъкмо на непреходната романтична песен тази поезия дължи живота си до днес. Роберт Шуман пише в 1840 година своя Песенен кръг опус 39 - по стихове на Айхендорф, които поетът е нарекъл, типично за романтиците, "Интермецо". Йоханес Брамс, който в живота си не е бил изкушен в оперния жанр, сякаш компенсира това в песенния си цикъл "Хубавата Магелона" - това е любовната история на хубавата Магелона и граф Петер от Прованса. Брамс не изгражда цялостна история - подобно, например, на "Хубавата Мелничарка". Песните по-скоро, илюстрират чувства и ситуации, свързани с новелата на Тик. Песните ще слушаме в прекрасното изпълнение на Елизабет Шварцкопф и Дитрих Фишер-Дискау.