През март регистрацията на нови пътнически автомобили в Европейския съюз (ЕС) отчете най-силен месечен ръст от година насам благодарение на солиден отскок в страните, които бяха най-тежко засегнати от икономическата криза, показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).
Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в ЕС се повишиха през третия месец на 2015 година с 10,6% (спрямо март 2014-а), като това представлява подобрение на регистрацията на нови автомобили за деветнадесети пореден месец и най-солидно месечно повишение от миналия март.
В рамките на първите три месеца на настоящата година регистрацията на нови автомобили на Стария континент се повиши с 8,6% (спрямо същия период за 2014-а) до общо 3 527 704, като само в рамките на март бяха регистрирани 1 604 107 нови автомобила.
Солиден ръст през март регистрират продажбите на нови автомобили в Португалия (повишение с 41,8%), следвана от Испания (с 40,5%) и Италия (с 15,1%). Регистрацията на нови автомобили в Германия (най-големия автомобилен пазар в Европа) се повишиха с 9%, във Великобритания - с 6,0% и във Франция - с 9,3 процентни пункта.
Графика на регистрацията на нови автмобили в ЕС (на годишна база)
Според проучването на ACEA продажбите на нови автомобили в България през март се повишиха с цели 21,4% на годишна база до 2108 спрямо 1736 преди година. По този показател България се намира в една от предните позиции сред всички 28 страни - членки на ЕС, като е изпреварена единствено от Португалия (повишение с 41,8%), Испания (с 40,5%), Кипър (с 32,8%), Ирландия (с 32,9%), Чешка република (с 27,6%) и Латвия (повишение с 25,7%).
За първото тримесечие на 2015 година регистрацията на нови автомобили в България се е повишила с 8,4% до 7958 броя автомобили от 7275 броя през същия период на миналата година, показват данните на ACEA. По този показател България се намира в т.нар. "златна среда" в ЕС.
Солиден растеж в ЕС бележат продажбите на луксозните автомобили от марките BMW (ръст с 11%) и Diamler AG (повишение с 19%), докато продажбите на автомобили с марка Audi се подобряват с 6,8%.
Продажбите на нови автомобили на немската компания Volkswagen AG, която е с най-голям дял на европейския пазар от близо 11%, нарастват с 11,4% през март, продажбите на Renault Group се повишават с 10%, а на Ford Motor Co - с 8,7%. Компанията Opel Group остава единствената, която продължава да изпитва проблеми на европейските пазари, отчитайки спад в продажбите с 0,6 процентни пункта.