Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
За всеки с повече от две десетилетия жизнен опит е очевидно, че клишетата, неизбежни за всеки език и човешка общност, се променят. Особено тези, които са свързани с актуалния живот на общността и нейните членове. Ако някой е забравил „вечната дружба“, „социалистическия интернационализъм“ и „всичко – за благото на човека“, то може би ще си спомни за „червените боклуци“, „реститутките“, „борческите групировки“ и „кредитните милионери“. Езиковите шаблони отразяват променящата се житейска философия на носителите на езика, но и в известна степен я моделират. Това наблюдаваме за пореден път в рекламните клишета, които не само откликват на консуматорските нагласи на съвременния човек, но и ги поощряват и утвърждават. Няма нищо случайно в подбора на думите в рекламните послания и модната реч: „грабни фиша“, „открадни си време“, „даряват усещане за чистота“, „култов автор“, „ефективен мениджър“, „бъди себе си“, „тази страна“, твърди Рия Алтимирска, ст. преподавателка в УНСС. • Езикови справки по радиото: „мнозина писатели“, „малцина читатели“ и „неколцина критици“