Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Кандидатът за кмет на София от БСП Михаил Мирчев изгражда политическия си имидж в контекста на пропагандната доктрина за политика от "каймака на обществото“. Левицата има нужда от връщане към основните си ценности. Това е новият курс на новото ръководство на Михаил Миков. Това коментира пред “Хоризонт” в предаването “12+3” политическият психолог Димитър Гронев:
Това, което е ново за левицата, е, че ясно са определени левите стандарти. Кандидатът за кмет е резултат на провеждане на политика. Г-н Мирчев се вмества много добре в една от трите пропагандни доктрини за властта. Първата е доктрината "нашето момче“ - човекът от народа. Не го виждам в тази доктрина. Втората доктрина е – трябва да ни управлява "каймакът на обществото“. Тук се прави опит да бъде вмъкнат в имиджов план Михаил Мирчев. Третата доктрина, която винаги съществува, е "няма значение какъв човек е, въпросът е да е честен и морален“. Когато искаш да направиш добра кампания, трябва да обединиш трите доктрини, като прецениш акцентите.
Това, което смущава, е промъкването на елементи от десния тип кампании, характерни с аз-говоренето, смята Гронев:
При Георги Кадиев имаме доведена докрай доктрината "аз“. Това е контрапродуктивно. При левите най-силната нетърпимост е към ренегата.
Анализа на политическия психолог Димитър Гронев чуйте в звуковия файл.