В закона никой от нас не е имал предвид такива учебни планове. Това, което представи министърът на образованието Тодор Танев, не само се различава от идеите, които ние споделяхме в продължение на работата по Закона за предучилищното и училищното образование, представлява грубо несъобразяване с мнението на експертите. Тези планове не трябва да бъдат приемани и наредбата не трябва да бъде подписвана. Това не е учебният план, който очаква обществото. Експертизата я има в Министерството на образованието. Министърът носи политическата си отговорност. Аз вярвам, че никой от експертите, депутатите, организациите на учители и родители не би допуснал подигравка с бъдещето на децата.
Да се поставя въпросът, че законодателната рамка е причината за суматоха, е най-малкото некоректно, категоричен беше и депутатът от Патриотичния фронт доц. Милен Михов, също член на парламентарната комисия по образование:
Новият закон за предучилищното и училищното образование създава законодателната рамка. Изпълнителната власт, в лицето на Министерството на образованието и науката, трябва да реши основни въпроси, свързани със създаването на държавните образователни стандарти, учебни програми и планове. Това дава и изключителен монопол на МОН по компетентност и отговорност, то трябва да реши тези проблеми. Да се поставя въпросът, че законодателната рамка е причината за суматоха, е най-малкото некоректно, защото МОН, в лицето на министър Танев, заместник-министрите и всички експерти имаше активна роля в изготвянето и формирането на новия закон. Министерството трябва да си свърши сега работата – професионално и отговорно. То има и експертите. Аз знам от членове в експертни комисии, които не са били повикани и събрани в процеса на подготовка на тези планове, програми и експерти. Този експертен период на подготовката е пропуснат или направен немарливо.
Целия разговор чуйте в звуковия файл.