Родолюбиво начало на сезона в Софийската опера и балет - така може да се определи обновяването на репертоара с цели две български произведения. Преди броени дни беше премиерата на историческата опера „Борислав” от Маестро Георги Атанасов, а днес балетната трупа открива сезона си с танцов спектакъл „Българска токата” по музиката на Васил Казанджиев и Димитър Нинов. „Българска токата” е танцово-пластичен картинен разказ за България, българската душевност и митология. Балетът е от две части. Звучат произведенията на Васил Казанджиев „Картини от България”, „Дивертименто”, „Токата”, а във втората част на спектакъла - „Рапсодична фантазия”, „Въжделение”, „Копнеж” и „Токата” от Димитър Ненов. Сценографията, костюмите, и мултимедията са дело на Цвета Богданова. Но концепцията на спектакъла, в който по оригинален начин са съчетани съвременен танц, музика и мултимедия, както и хореографията са на Мила Искренова. Помним нейни балетни постановки предимно в областта на модерния танцов театър, а също - хореографските й решения за драматургични произведения на театралната сцена като „Любовни булеварди” (режисьор Борис Панкин), „Мъжът си е мъж” (режисьор Крикор Азарян). По-широката публика е гледала на екрана доста хореографски телевизионни постановки, на които Мила Искренова е автор. Била е хореограф на балет „Арабеск”. Сега публиката може да види работата й с балетистите на Софийската опера и балет. Възможно ли е тази постановка на „Българска токата” да се окаже за талантливите млади танцови артисти и първата изява в българско балетно произведение на голямата сцена?