На децата обикновено им е скучно в училище, правят се нелепи опити за модернизация, които остаряват още преди да са доведени докрай и се оплакваме, че чалгата ни е превзела. Това каза пред "Хоризонт" Орфей Миндов, скулптор и директор на гимназията:
Може би 80-90% от преподавателите у нас са със стария тип мислене и не са подготвени за съвременната ситуация. Затова нямат възможност да водят реален учебен процес, в който да стигнеш до детето и да го научиш. Информацията, ако не се преживее и преосмисли от всяко дете, нищо не остава. Няма как да го запамети. Това не е образование, а фашизъм.
Според Миндов, държавата има негативно отношение към образованието. Той посочи за пример Ирландия, която преди 15 години е имала подобен проблем, но политиците й са решили да инвестират в образование и високи технологии:
Ето как с отношение, държавниците, които разпределят финансите, могат да дадат тласък на развитието на една държава.
В това "различно" училище не бият звънци, а коридорите приличат на малки художествени галерии. Учениците не бързат да си тръгнат и се връщат в стаите и ателиетата във всеки свободен момент. Децата изучават паралелно традиционните техники и съвременно изкуство, посочи още Орфей Миндов:
Това са различни видове техники, друг тип мислене и изразяване. Когато им отвориш ветрилото и ползват различни технологии на изразяване, това им дава възможност да добият друга представа за света и изкуството.
Училището има по-големи приходи от ученическо творчество в сравнение с останалите училища по изкуствата, разказва още директорът.
Репортаж за художественото училище чуйте в звуковия файл.