Тези всички проекти се свързват с железницата. Румъния и Гърция са подготвили проекти, при това за много по-големи стойности. В България са подготвени два малки участъка, които миналата година кандидатстваха. Това са София – Волуяк, който е 8 километра, и София – Елин Пелин, но нищо за момента не е направено за участъка Видин – София – Кулата, който би трябвало да свърже България с Гърция и Румъния, обясни Веселин Кирев.
По проекта за свързване на трите държави има абсолютно съвпадение на националния и европейския интерес, заяви Красимир Ангелов, експерт, който преди години е участвал в изработването на проекта за Дунав мост и за жп линията Пловдив – Свиленград:
Това позволява на България с пари на европейския данъкоплатец да развие железопътната си инфраструктура, в това число и пазарите.
Подробностите по темата можете да чуете в звуковия файл.