Тъй като аз огласих тези факти без съгласието на човека, който ми ги сподели, няма да посоча името му, защото той сам ще даде изявление. Съответният магистрат, с който съм говорила и който знае много други неща, е взел решение да огласи тези обстоятелства, в момента който прецени и то ще ги огласи пред медиите.
Румяна Ченалова сподели още за изпратен сигнал към Европейската комисия във връзка с начина, по който е проведен конкурсът за избор на окръжен прокурор на Стара Загора:
Един начин, който много лесно може да бъде проследен на сайта на ВСС, и за който за съжаление не са накарали нито един член на ВСС да се замисли има ли или няма нищо нередно в тази конкурсна процедура.
В конкурса две от работите на кандидатите за окръжен прокурор са с едно и също съдържание:
Истината е, че всъщност прокурор Атанасов е ползвал подготвените материали 1 към 1 на прокурор Тачев, но по стечение на обстоятелствата първи е депозирал своя доклад. Сериозното е това, че самият Атанасов е споделял, че не е имал и намерението да се яви на такъв конкурс, но че му е било казано от апелативния прокурор на Пловдив или от члена на ВСС Румен Боев - „Подай си документите, ти ще бъдеш окръжния прокурор.“
Относно скандала с трите големи обществени поръчки, които премиерът Борисов отмени, Ченалова заяви, че законът за обществените поръчки не позволява премиер да спира и отменя изпълнението на обществена поръчка, а това е възможно само и единствено от възложителя на поръчката и то при определени обстоятелства:
При обявяване на поръчката, което се е случило през месец януари 2015 г., изрично е заложено в материалите, които са качени на сайта на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, че всъщност средствата за този проект ще бъдат на 100% по линия на Кохезионния фонд на ЕС. По-късно е качено решението за прекратяване на поръчката, в което е посочено едно от съществуващите законови основания, а именно прекратяване при наличието на обстоятелства - липса на финансови средства, за които възложителят на поръчката и бенефициентът на програма не би могъл да предвиди. Е, такива обстоятелства в случая не са на лице. Тоест още през 2015 г. те са знаели, че тези пари няма как да бъдат отпуснати по линия на Кохезионния фонд, защото оперативната програма не е включвала този участък. С прекратяването на поръчката при липсата на основанията, които те твърдят, че са на лице, се дава възможност всички, които са спечелили съответните поръчки, да претендират неустойки - а това са 10% от стойността на проектите, което е огромна сума.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.