След спирането на големи обществени поръчки, чийто възложител беше Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти", дойде идеята тя да бъде закрита, а дейностите ѝ да бъдат поети от Агенция "Пътна инфраструктура".
Винаги съм смятал, че всички видове дейности по пътищата, свързани с инвестиционен процес, с търгове, с проектиране трябва да бъдат в Пътната агенция. Това изкуствено създадено предприятие може би в даден момент изпълняваше някаква роля. Той е модел, привзет от Европейския съюз, в някои страни има такова разделяне, но смятам, че в България не е необходимо да има такова дублиращо звено на Пътната агенция, обясни инж. Диковски.
Той коментира и твърденията за картел при строителните фирми:
Не знам за какъв картел се говори при строителните фирми, особено пътно-строителните, когато водещ елемент във всички търгове е най-ниската цена. С какво се сдружават фирмите, за да играят за най-ниската цена ли? Има някакво разминаване, но във времето ще се разбере.
Според инж. Павел Диковски проверките на големи компании, водещи в строителството на пътни отсечки, са преднамерени и се цели атака на правителството. Той не изключи възможността зад спирането на големите обществени поръчки да стоят интереси на чужди компании, но уточни, че те вече не са толкова сериозни играчи на търговете за строителство на големи инфраструктурни обекти, както е било в началото.
Цялото интервю с инж. Павел Диковски можете да чуете от звуковия файл.