Парламентът отхвърли предложението на Реформаторския блок да се въведе 6-месечна винетка. Идеята бе на депутатите Мартин Димитров и Петър Славов, но не достигна до второ четене.
Реформаторите предложиха определянето на по-ниски винетни такси за леките автомобили, отговарящи на изискванията за съответните екологични категории, аналогични на тези, които са определени за тежкотоварните МПС-та. Петър Славов добави:
Принципът е – караш, плащаш. Като не караш, не би трябвало да плащаш. Това, отнесено към тази ситуация, очевидно означава, че човек, като кара колата си няколко месеца в годината, примерно пет или шест, а не цялата, е логично да не купува целогодишна винетка.
Според критиците на идеята липсва финансова обосновка за необходимите разходи. Депутатът от ГЕРБ Делян Добрев коментира, че няма предварителен анализ дали има нужда от 6-месечни винетки у нас:
Едномесечната винетка ще струва по-евтино, отколкото четири седмични винетки.
От АПИ обясниха, че действащите по настоящем директиви на ЕС не предвиждат 6-месечни такси. Според шефа на АПИ Лазар Лазаров, няма да има интерес и от 6-месечните винетни стикери:
6-месечната винетка, като начин на търсене, ще бъде много малко. Това е по наистина наши проучвания по простата причина, че и хора, които се прибират в страната, и тези, които са за лятото, все пак летният сезон е три месеца, а не е шест в България, ще се стремят да минимизират разхода си по отношение на пътуване. По тази причина са въведени седмичните винетки и месечните винетки.
Депутатите приеха проекта на ГЕРБ да се закрие държавното предприятие Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти". Вътрешен анализ на дейността отчита, че съществуването му не е оправдано. Дейностите ще се поемат от Агенция "Пътна инфраструктура".