Той обясни, че организацията работи със 190 училища в цялата страна:
Процентът на отпадащите ученици през последните три години намаля от 2.4 на 0.6 % благодарение на една изцяло педагогическа интервенция, която реализираме съвместно с тези училища. Процентът на младежите и девойките, които завършват 8-ми клас и продължават в 9-ти беше удвоен – от 40 на 79 %.
Педагогическият подход, с който си служи неправителствената организация и съответните училища, включва въвеждане на разнообразни форми на интеркултурно образование и работа с ученици, учители и родители.
В тази училища ние формираме родителски клубове, а на места те се превръщат и в училищни настоятелства, които провеждат обучения, дискусии с останалите родители, за да стимулират техния ангажимент към образованието на децата. С учениците се формират ученически парламенти, които са ангажирани и с въпросите на ранното отпадане. Въвежда се практиката на ученици наставници. Това е идея, при която към всеки, застрашен от отпадане, се прикрепя негов съученик, приятел, който полага допълнителни грижи и мотивация да идва навреме на училище и да не отпадне. С учителите провеждаме обучения за фолклор на етносите и други форми на интеркултурно образование. Когато се обвържат всички тези три страни училището става една добре функционираща система и това е най-добрата превенция на отпадането от училище, обясни Деян Колев.
Цялото интервю с Деян Колев можете да чуете в звуковия файл.