Дали окото на един пешеходец е достатъчно точен уред за измерване на скоростта, отдалечеността, шума на двигател. Искам да добавя, че водачите на моторни превозни средства за разлика от пешеходците, са полагали изпит. Те имат по-различни познания и са задължени да имат такива при управлението на моторно превозно средство. Един водач на МПС, като участник в ПТП-то има такива задължения. Докато един пешеходец, който не е водач, може да няма автомобил, дори може да не иска автомобил. Той просто пресича и е на различна възраст и има различна опитност. Задължението на пешеходеца при преминаване на пътното платно е да се огледа.
Конкретен повод за разглеждането на съдебната практика стана делото за смъртта на Лора Казанджиева от Варна, която беше пометена от мотоциклетист на пешеходна пътека и последната съдебна инстанция ВКС намали наказанието на подсъдимия. Прие се, че жертвата също носи вина за инцидента, тъй като не се е огледала при пресичането.
Трябва да има прецизна норма, която да ангажира поведението на водача-участник в пътното движение. Става дума и за законодателни промени, които в този случай могат да допринесат за всичко това, заяви още Лозан Панов:
Има различна регулация на кръстовищата, става дума за кръстовища, на които има регулация само със знаци, регулация със светофарна уредба. Не е едночназно, дали пешеходецът ще премине на такова кръстовище, или ще прескочи мантинела и ще пресече пътен участък, където ограничената скорост е по-висока. Всички тези фактори имат значение за всеки конкретен случай. Поводът е решение на Висшия касационен съд. Всеки един съдия, независимо в каква инстанция работи, трябва да съзнава с всеки акт, какъв сигнал дава на обществото и отговорността, която има, в качеството си на магистрат.
Не мисля, че има нужда от законодателни промени, по-скоро от уеднаквяване на практиката. Но ако съдът в проучването на цялата практика на НК и на НПК установи, че има проблем, се ангажирам да ги внеса, с това се ангажира правосъдният министър Екатерина Захариева: