Преди две години и половина получих възможността за обучение на този самолет и в рамките на няколко месеца от Еърбъс А340 - самолета, на който преди това летях, успях да се преквалифицирам на Еърбъс А380.
Въпреки големите му размери на него се лети като на по-малките самолети, казва пилотът.
Самолетът тежи 560 тона, размахът на крилата е 80 метра, дължината му е 73 метра. Има два етажа, като пътниците на втория етаж се чувстват все едно са на третия етаж в някоя сграда. Опашката е висока колкото 8-етажна сграда.
Всичко е гигантско. С пълен резервоар може да измине 16 хиляди километра, допълва още от характеристиките на Еърбъс А380 Марио Бакалов.
Той работи от 12 години за "Луфтханза". Смята, че личните му качества и знания са основната причина да е част от елитния състав на авиокомпанията. Преподава и в авиационната академия на "Луфтханза".
Да бъде пилот е била детската му мечта:
Бил съм на 5 годинки, тогава за първи път покрай майка ми, която работеше на летището в София, имах възможността, поне съзнателно, за първи път да летя със самолет. Няма да забравя чувството, което ме обзе, когато тогава погледнах през пилотската врата. Погледнах и си помислих, че на едно от тези две места отпред, там ми е мястото, когато стана голям.
Днес, вече сбъднал детската си мечта, той гордо споделя, че има зад гърба си 8 хиляди летателни часа.
Разговорът с Марио Бакалов можете да чуете в звуковия файл.