Факт е, че през последните години много средства влязоха в пътната инфраструктура, факт е обаче, че там през последните години се случиха редица порочни практики, каза Желю Бойчев от БСП:
Лот 1 на „Марица“ струва 159 милиона, както е по договор, който е възложен. Когатолот 1 на АМ „Марица“ струва 159 милиона и когато АПИ даде, за стабилизиране на теренната основа,проектиране и изграждане на съоръжения и отводнителни канали по магистралата, за още 51 милиона – това е 30 % от първоначалната стойност на този обект. Това, което ме притеснява и ще бъде предмет на сигнала, на това, което оформяме до главния прокурор е по договора, който е публичен в Агенцията за обществени поръчки, се вижда, че срокът за извършване на тези дейности е 32 календарни дни. 32 календарни дни да се усвоят 51 милиона на мен ми се струват доста…
Никакви проверки не са в състояние да ни изплашат, защото проверки в Агенция „Пътна интфраструктура“ има постоянно, заяви в предаването „Неделя 150“ инж. Лазар Лазаров:
Досега сме минали повече от 25 такива проверки, така че – проверки не ни плашат.
БСП поиска изпълнителният директор на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров да подаде оставка. Социалистите заявиха през седмицата, че ще внесат сигнал до главния прокурор за начина на разходване на средства от агенцията за ремонтно-възстановителни работи по републиканската пътна мрежа. От БСП изказаха сериозни съмнения за съвсем тенденциозно пренасочване на милиони средства от държавния бюджет в перото за пътно строителство и ремонти към конкретна фирма.
Изпълнителният директор на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров е свързан с фирмата "Агромах" и откакто той е назначен на поста през 2014 г. тя е спечелила обществени поръчки на стойност 293.8 млн.лв. Това заявиха депутатите от парламентарната група на левицата Жельо Бойчев и Кирил Добрев в парламента в четвъртък.
Лазар Лазаров каза още в предаването „Неделя 150“, че България строи пътища най-евтино в Европа. Той уточни, че цената в Германия е между 7 и 8 пъти по-висока. Заради липсата на средства обаче у нас има пътища, на които не е правен ремонт от 40 години:
Ние нашите магистрали ги водим нови до 15-тата година. На седмата година в Европа правят основен ремонт или поне подменят горните два слоя на покритието. Затова пътищата им са перфектни, защото реално имат средства, с които могат да си обновят инфраструктурата. Ние в момента имаме пътища, които не са пипани от 40 години.
Подробностите можете да чуете в звуковия файл.