Хората повече се интересуват как по-удобно да стигнат до дадена точка, отколкото да напълнят държавния бюджет с данъци. Тези хора са намерили своя алтернатива по по-евтин и удобен начин, категоричен бе Панчев, който каза още, че регулацията на споделената икономика е трудна не само за България.
ДАИ няма право да спира непрофесионални водачи, тя се занимава с бизнес превози на пътници и товари. Няма как ДАИ да проверява лични автомобили, защото законът не ѝ дава подобни правомощия, уточни от своя страна Настимир Ананиев, председател на парламентарната транспортна комисия. Не мисля, че споделеното пътуване трябва да бъде преследвано, подчерта той и нарече нормална практика уговорката през социалните мрежи за колективни пътувания.
Според Ананиев държавата по-скоро цели да гони нерегламентирания и незаконен бизнес, който без лиценз се опитва да преследва печалба от превоз на пътници. Инцидентните групови пътувания не са търговска дейност, отбеляза той.
Парламентарната транспортна комисия ще иска с писмо до ДАИ уточнения как точно агенцията си представя борбата с нелегалния бизнес, съобщи още Настимир Ананиев:
Не съм сигурен, че точно това предложение решава този проблем, защото повдига прекалено много въпроси.
Двете гледни точки чуйте в звуковия файл.