Началото е през 2006 година с първия биомагазин в София. Съсобственичката е Анита Класанова, която дотогава е плувала във водите на модата и на графичния дизайн. Днес тя е една от 100-те най-успешни основателки на стартъпи според немското издание The Hundert, а корпоративният сайт на компанията й е най-добрият в България за 2016 година според Forbes.
Аз няколко пъти сменям професията си. И всяко нещо, с което съм се занимавала е допринесло за следващото. То пък се е оказало най-правилното в конкретния момент. За мен е важно е да правим това, с което искаме да се занимаваме – тогава можем да постигнем добри резултати. Аз започнах с мода и установих, че това не е моето призвание. После се ориентирах към графичния дизайн. Той пък много ме затвори пред компютъра.
Както се случва при много жени, бременността и майчинството са време, в което Анита Класанова преосмисля своя начин на живот, отношението към себе си и към останалите. Решава да се храни по-здравословно, за да се чувства по-енергична и пълноценна. Стъпката се оказва важна за семейството й – със съпруга й Калин усещат положителния ефект от промяната и са готови да споделят опит и идеи. Така се появява магазинът за биопродукти. Следващото предизвикателство е сладкарството.
Аз нямах никакъв опит в бранша, като изключим факта, че в детството ми помагах много в семейния ресторант. Оказа се, че това е било много важно – аз знаех какво е собствен бизнес, какво е дисциплина и отговорност. Започнах сама да се уча, да се ровя из блогове, да търся рецепти, да експериментирам. Търсех алтернатива на десертите с много захар, брашно и един куп други съставки, които не исках да използвам в моите продукти.
Фурми, бадеми, какао на зърна и какао на прах – това са съставките, посочени на етикета на едно от суровите десертчета Roo’bar, сътворени от Анита Класанова. Те могат да се купят в магазини в Европа, Азия, Америка, Австралия, дори и в Африка. Всъщност те са най-популярните продукти на компанията и представляват варианти на любимото на Анита брауни. Принципът е: малко съставки, качествен произход. Търсенето на нови, по-здравословни алтернативи, продължава, защото успехът винаги мотивира.
Харесва ми това чувство, че споделям и правя добро за останалите. И когато ми казват „много е вкусно“, без дори да знаят, че там няма захар и глутен, че десертчето е веган, че всички продукти са качествени, разбирам че всичко това е важно. И все пак онова, което кара хората да опитат нещо ново и различно, е вкусът.
Една среща е достатъчна, за да разбера, че Анита е щастлив човек. Няма как големите успехи да идват наготово. Ясно е, че вложените работа и усилия са огромни. Може би разковничето на положителните резултати се крие в добрата мотивация?
Мисля, че вдъхновението ми идва от моите деца. Защото за тях давам чудесен пример как една мечта може да се превърне в действителност. Те са много горди от успеха на Roo’bar и постоянно ми показват местата, на които се виждат продуктите ни. Особено когато пътуваме в Германия, виждат навсякъде нашия бранд – това им дава крилете и свободата да мечтаят, да имат въображението. Разбират, че ако искат да постигнат мечтите си, само трябва да ги следват, да положат усилия и да са постоянни. И така те могат да станат част от живота им.
Снимки: личен архив