Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Има проблем с подбора на медиите, които получават публични средства за разяснителната кампания за предстоящото българско председателство на Съвета на ЕС. Част от тези медии имат реномето на таблоидни медии, които не са известни със спазването на етични стандарти и не са подписали Етичния кодекс на българските медии. Тази позиция изрази в предаването „Преди всички“ Иван Радев от Асоциацията на европейските журналисти. Организацията огласи свое настояване да се разследва евентуален конфликт на интереси при сключването на договори с фирми и медии за комуникиране на българското председателство.
Наливат се пари в т.нар. "медийни бухалки", които се славят с черните си кампании, обясни Радев:
Ако държавата разпределя обществени средства към медиите, не трябва да ги разпространява към такива медии, които получават огромна популярност благодарение на това, че работят на много ниско масово ниво. Тези пари трябва да се използват за контрапункт, за една качествена, задълбочена журналистика.
От Асоциацията призовават премиера Бойко Борисов да вземе отношение и да се изясни дали зад това стои цялото правителство или само Министерството на културата, защото се оказва, че пари за разяснителна кампания са достигнали до фирми, които по един или друг начин се свързват със сина на министър Вежди Рашидов, подчерта Радев.
По думите му, качеството на медийната среда е много важно, защото България затъва във всякакви международни класации.