Обучението се организира за втора поредна година, като целта е в креативна среда, насърчаваща дискусиите и иновативното мислене, да се изграждат умения за разрешаване на спорове и конфликти. Мотото на академията е "Учителят-творец".
В рамките на Лятното училище по медиация са се включили и 25 деца в цялото етническо многообразие на региона, които са били обучени да разрешават сравнително прости конфликти, съобразени с тяхната среда, възраст и житейски опит, разказа проф. Дронзина, според която един конфликт може да е градивен и да помогне на децата да пораснат. Учениците са работили по познатия модел "Връстници помагат на връстници".
Каквото е обществото, такова е и училището, но ако отнякъде трябва да започне промяната, то е от училището, категорична бе проф. Татяна Дронзина.
Цялото интервю на Диана Янкулова с проф. Татяна Дронзина е в звуковия файл.