Антония Ковачева: Успешният филмов критик води диалог и с автора, и със зрителя
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Познаваме я като виден филмов критик, а от 2013-а тя заема поста директор на Българската национална филмотека. Завършила е специалността „Кинознание“ във ВИТИЗ „Кр. Сарафов“ през 1980 г. Като член на ФИПРЕССИ (Международната федерация на филмовите критици) участва в нейни журита на международните фестивали в Краков, Оберхаузен, Ротердам, Карлови Вари и др. Била е филмов наблюдател на много всекидневници, автор в специализирани издания за киноизкуство у нас и в чужбина. Член е на редица художествени комисии към БНТ и Националния филмов център. Лауреат е на наградата на Съюза на българските филмови дейци за оперативна критика за 2000 - 2002 г.
Антония Ковачева е критика и за (слаб) филм на голям режисьор, който притежава пистолет. Преяждала е с американско кино. Смята, че директор е пост, не професия, аз съм си кинокритик…
Измъчва се от всеки слаб български филм и ги изживява лично.
Пред Радио София разказва и за семейството си на балетисти, за това - как кавалът на Теодосий Спасов гръмнал по време на киноснимки, за най-големия ѝ успех - двете ѝ деца…
Чуйте…
Най-голямото признание за един кинокритик се изразява в отношението на режисьорите и въобще създателите на филмите, за които ти пишеш. Защото е трудно да бъдеш обективен.
Ние имаме забрана на думата (не) харесвам, трябва да кажешедин филм е такъв (например добър), защото…
Когато успее, филмовият критик води диалог и с автора, и със зрителя.