От Министерството на здравеопазването съобщиха, че от 15-и ноември във всички центрове за „Спешна помощ“ в страната започва тестване на системата за екипен триаж. Спешността се разпределя в три категории: животоспасяваща с код червено, стандартна с код жълто и минимална спешност, която ще отговаря на код зелено. Изчакването на линейката, което ще бъде обвързано с кода, ще бъде от 8 до 120 минути. Определянето на категорията ще става чрез телефонно интервю. При необходимост операторът ще дава важни инструкции до идването на медицинския екип.
Д-р Десислава Кателиева, председател на Асоциацията на работещите в "Спешна помощ", от няколко години настояваше системата да бъде въведена в работата на колегите й.
В интервю за „Хоризонт“ тя даде пояснения за новата система:
Осем минути, по стандарта е описано, че това е времето, в което екипът поема повикването и го изпълнява. Този стандарт за осмата минута се отнася за пациенти, които са в критично, животозастрашаващо състояние, пациенти, които са в клинична смърт или могат да изпаднат в клинична смърт, шокови пациенти. Затова настоявахме да се въведат протоколи, както е по цял свят, за да бъде сведена до минимум субективната преценка на пациентите, да бъде сведена до минимум субективната преценка на оператора на медицинския телефон или телефон 112, защото субективизмът в спешността води до грешки, до пропуски, до забавяне и закъснения.