Как музеите да впечатлят посетителите от всички възрастови групи - основна тема на двудневния форум, който се организира от Общинска фондация „Пловдив 2019“ в партньорство с Двустранната комисия за опазване на културното наследство FULBRIGHT.
Музеите по принцип са притегателен център за всички хора, независимо от възрастта. Необходимо е известно разчупване на модела, който до момента съществува. И ние правим доста сериозни усилия в тази посока, за да станем още по-интересни за всички. Включително и за младите хора, тъй като нашата мисия е да предаваме паметта на нацията поколения наред. Интересното е, че още първия ден се чуха доста интересни доклади в посока на разчупване на моделите, за по-интерактивни действия от страна на музеите, за дигитализация на технологиите в нашите музеи. Тъй като като знаем, че нашето поколение по друг начин разглежда културното наследство. Но сегашното поколение използва изключително много технологии, борави с интернет и ние трябва да сме адекватни на това време и затова се опитваме да го направим, обясни Борис Хаджийски.
Той е категоричен, че дигитализацията на музеите трябва да бъде направена. Независимо, че не разполагат с големи бюджети.
Наистина бюджетите са ограничени, но по отношение на дигитализацията ние нямаме избор. И трябва да я направим, тъй като това е крайно необходимо не само за публиката. Това е необходимо и за яснотата на нашите фондове, по отношение на инвентаризации, на изследвания, по отношение на рекламата на културно-историческото ни наследство. И с малко или с повече пари - ние сме длъжни да я направим. В последните години сдружение „Български музеи” насочва усилията си именно в тази посока - да осигурява държавна финансова подкрепа, за да могат музеите да започнат да се развиват като по-модерни институции. И да се изравняват с европейските модели, допълни още Хаджийски.
Българските участници в конференцията се обединиха около тезата, че трябва да се засили връзката между музеите и училищата.