Целта е да знаем ние, като пътници, какво трябва да очакваме от всички участници в системата на градския транспорт, какви са ни правата и в дадена ситуация какво ниво на обслужване трябва да получим.
В момента проектът за Етичен кодекс е изпратен до различни организации на хора с увреждания за съгласуване и допълнителни препоръки, съобщи Петров.
Той призова пътуващите в градския транспорт когато забележат някаква нередност, свързана с превоза, да сигнализират – през фейсбук групата или сайта на Центъра за градска мобилност, както и чрез жалба до Столичната община, която след това ще бъде препратена.
Видеонаблюдението във всички превозни средства, което предстои да бъде изградено, ще допринесе за повече обективност и сигурност, защото сега в много ситуации няма обективна преценка, допълни Християн Петров. Очаква се видеонаблюдението да подобри и сигурността на пътниците, контрольорите и шофьорите.
Заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев допълни, че Етичният кодекс ще бъде разписан от всички транспортни оператори в градския транспорт на столицата:
Така че наистина да постигнем едни по-добри и по-хармонични отношения между работещите в структурата и пътниците.
Според Крусев Кодексът регламентира основната функция на шофьора в полза на пътниците, като това включва всякакъв вид помощ – било за посоката, за спирка, или да спусне рампата на човек с двигателни проблеми.
Документът формулира правила за поведение и за пътниците, уточни Крусев.
Детайлите по темата чуйте в звуковите файлове.