Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Държавата, тунелите и безкрайното многоточие

БНР Новини
Снимка: БГНЕС

В студиото на „Нашият ден“ Димитър Ганев, председател на УС на сдружение „Обществен съвет за пътна безопасност” и инженер Йонко Иванов, председател на УС на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, дискутираха темата „Как се поддържа пътната инфраструктура?“. Димитър Ганев смята, че председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) е длъжен да назначи специализирано звено във връзка с разпоредбите на Наредба № 1 от 04.04.2007 г. за минималните изисквания за безопасност в тунелите по републиканските пътища. Нужно е изготвянето на анализ на пътно-транспортните произшествия, които към момента остават само под формата на статистически данни. Също така има нужда от публичен доклад за състоянието на тунелите. Именно поради липсата на този анализ, няма и държавна политика по пътна безопасност. Около тези твърдения се обединиха събеседниците в студиото на „Нашият ден“.
“Светлинните инсталации са остарели и не отговарят на критериите”, коментира инж. Иванов и добави, че скоростта, с която се движат автомобилите трябва да бъде намалена, а дистанцията да се увеличи. Във връзка с новата идея за премахване на завоите по пътищата, гостите смятат, че това би създало предпоставка за сънливост на шофьорите.
Според Димитър Ганев трябва да се търсят истинските виновници за инцидентите, а същевременно е необходимо подобряване на безнадеждното състояние на пътищата в страната. Той посочи, че не са ясни причините за отстраняването на част от ръководството на АПИ. Един от основните проблеми е свързан с липсата на прозрачност. Остава неясно по какъв начин се използва финансирането в АПИ и до колко ефективно е то.



Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна