Факт е, че тази външна реклама, която е достъпна за всеки един човек и за всяко едно дете, тя въздейства на нашата психика съзнателно или подсъзнателно. Нашата цел е във всяко едно видимо пространство тези реклами да изчезнат.
Според световни изследвания деца, които имат пред очите си реклами на тютюневи изделия, на възраст до 13 години, със 7% повече при тях се наблюдава пропушване в тази възраст:
Едно глобално проучване на тютюнопушенето сред учениците, направено през 2015 година, показва, че над 10% от учениците между 13 и 15 години в България редовно употребяват цигари и това до голяма степен се стимулира от виждането им. Изследвания, направени в Австралия и Канада, показват, че с 40% по-малко, особено млади хора, пристъпват към тютюнопушене, след като рекламите изчезнат.
Д-р Гешанова каза още, че трябва да се въведат някои законови промени, както и ограничаване на спонсорството от страна на тютюневата индустрия.
Още по темата можете да чуете в звуковия файл.