В оперната вечер на 18 март ще предложим на меломаните отличен запис от сезона на Театро Комунале - Болоня. Спектакълът на „Вертер“, дирижиран от Микеле Мариоти, в който Изабел Ленард и Хуан Диего Флорес дебютират в ролите на Шарлота и Вертер, се е състоял на 15 декември 2016. Италианските критици определиха новата постановка на творбата на Масне като съвършен финал за оперната 2016 година в Болоня. Сценичното решение се е харесало на всички. Режисьорката Розета Куки е увеличила максимално присъствието на звездния тенор на сцената: в продължение на цялото първо действие, докато не пее и не играе, Флорес седи в едно кресло отстрани, изобразявайки дълбока замисленост. Декорът на Тициано Санти демонстрира гостната в дома на Шарлота, заобиколена от гора, а Шарлота и Алберт са дублирани от двама актьори, представящи сцени от всекидневния им буржоазен семеен живот: целувка за довиждане, или пикник сред природата.
Хуан Диего Флорес изпя за първи път партията на Вертер в концертни изпълнения на операта в парижкия Театър на Шан з’Елизе през април 2016. След този концертен дебют, сценичният в Болоня му е дал възможност да задълбочи работата върху сложния характер на героя си. В отзивите за спектакъла се срещат определения като „фантастична интерпретация на ролята на Вертер“, както и констатации: „...той действително обича както героя, така и самата опера и е напълно вграден в музикалната тъкан през цялото време“, „...Флорес е изключително правдоподобен в ролите на млад любовник – винаги, във всяка опера“, „...гласът му е особено подходящ за един меланхоличен влюбен, склонен към самоубийство“. Записът от 15 декември доказва, че е бил във великолепна вокална форма, а след прочутата ария от трето действие публиката избухва в овации. Очевидци свидетелстват, че на втория спектакъл от 18 декември аплаузите за Флорес след тази ария почти са съборили театъра, тъй че диригентът е бил принуден да бисира любимия музикален номер.
Отзивите за младата американка Изабел Ленард са отлични, тя е наречена „очарователна Шарлота“, а красивият й тъмен мецосопран разгръща качествата си в драматичните сцени от трето и четвърто действие. Микеле Мариоти – музикален директор на Театро Комунале от Болоня, също е дирижирал „Вертер“ на Масне за първи път в един несъмнено успешен и убедителен дебют: прекрасен оркестър, грижливо воден с подчертано внимание към детайлите в партитурата на Масне. Останалите солисти, детският и смесеният хор на Театро Комунале са безупречни.
В ролите ще слушате:
• Вертер – Хуан Диего Флорес
• Шарлота – Изабел Ленард
• Алберт, годеник на Шарлота – Жан-Франсоа Лапоант
• Софи, сестра на Шарлота – Рут Иниеста
• Съдията, баща на Шарлота – Лука Галло
• Йохан – Лоренцо Малагола Барбиери
• Шмит – Алесандро Лучано
• Брюлман – Томазо Карамиа
• Кетхен, годеница на Брюлман – Алоиза Айсемберг
Съдържание на операта „Вертер“ от Жюл Масне