Българската компания iGreet, която нашумя на пазара с иновативните си поздравителни картички, оживяващи пред очите ни с добавена реалност, ни изненадва с новата си празнична идея – шоколад с добавена реалност. Той е идеалният подарък за всеки празник, а за да оживеят поздравленията, трябва само да сканираме шоколада с безплатно мобилно приложение.Основател на стартъпа iGreet е Вичо Димитров, а създател на шоколадовата идея – Камелия Иларионова. Те ни разказват за интригуващия продукт:
Интересното и хубавото при шоколада е, че той впечатлява не само с вкуса си, но наистина използваме най-новото и най-доброто. Потребителят получава много качествен и вкусен шоколад. Нашите приятели и клиенти могат да се зарадват и на поздрава, който е специално направен от iGreet. Използва се чрез мобилно приложение, също толкова лесно, колкото и картичките. Постарали сме се да изработим интересно изображение, което впечатлява. Стартирахме с идеята за Свети Валентин, след това и 8 март. Целта ни е да го разработим за традиционните български празници, а може да се използва и кампанийно. Ние сме все още малък екип, около 5 човека. Всеки от нас е мултифункционален, изпълнява по няколко длъжности. За шоколада – iGreet изработва дизайна и 3D анимацията, а Камелия отговаря за опаковката и производството. Клиентът получава шоколада във фина бяла кутийка с червена панделка. Към него има и картичка с изображението, което виждаме върху шоколада. Когато се изяде шоколадът, картичката остава за спомен. Много съжаляваме, че няма как да предадем аромат по радиото, защото шоколадът ухае невероятно.
Пуснахме шоколада три дни преди 14 февруари. За по-малко от три дни успяхме да реализираме 150 поръчки, което за нас е сериозен успех. Хубавото е, че търсенето продължава. Беше много интересно, защото около 15 човека дойдоха в нашия офис, което по принцип е необичайно. Благодариха ни, че сме ги „спасили“ за празника. Определено много хора обичат шоколад и го използват като комплимент по различни поводи, а с дигиталното приложение, той доставя допълнителни положителни емоции – разказват Вичо и Камелия.
Какви иновации още можем да очакваме от поздравителните картички и шоколада с добавена реалност?
С картичките тепърва започваме – продължават иноваторите. – Тези от тях, които вече са на пазара, са само около 20% от цялата идея, която имаме за развитието на продукта. Ще се пускат и друг тип картички – 3D и с възможност за персонализиране на посланието. Шоколадът може да се използва като един много добър маркетингов инструмент от страна на различни компании, когато те вложат собствено съдържание в самото изображение. Добавената реалност се разви много през последните две години, не само в България, но и като цяло. Все повече фирми разбират ползата от нея и ще се престрашат да използват тази технология.
Очакват ни и още изненади с добавена реалност, обещават ни създателите. Те вече са реализирали над 20 корпоративни кампании, включващи добавена реалност. Съвсем скоро предстои да хапваме и вафли, чиито опаковки отново ще ни пренесат в света на добавената реалност.