Австрийската столица Виена е с много добре развита трамвайна мрежа - шестата по големина в света. Разполага с 500 трамвая, които се движат по 29 линии с обща дължина 220 километра. Трамваите са от различни поколения, като най-старите са вече почти на 40 години и се подменят поетапно. Предвижда се от 2019 до 2027 постепенно да се обнови целият подвижен състав.
Годишно трамвайният транспорт се ползва от 300 милиона пътници, което го поставя на второ място по предпочитание след метрото, което е с 440 милиона пътници. Двата вида транспорт не само, че не се конкурират, но и си сътрудничат.
Транспортният сектор разработва проекта "Tram-in-Takt II" - система за сигнализация на паркиране в нарушение автомобили върху трамвайни релси. На две места в австрийската столица са монтирани прототипи на системата, които са в период на тестване, посочва Щеван Левиш и допълва, че когато се потвърди, че работят добре и има полза от тях, ще бъдат монтирани и на други места в града. От 20 години има система за събиране на произшествията и нарушенията, а от 10 години с помощта на информационните технологии се прави анализ и обобщение на данните, така че са ясни слабите места в транспортната система. Така през 2016 са регистрирани общо около 2300 неправилни паркирания, като около шест пъти дневно те са пречили на движението на трамваите и автобусите.
Трамваите във Виена работят между 4.30 сутринта и 1.30 през нощта. След този час има автобуси и нощно метро в събота и неделя. Критериите към които се придържаме са за рентабилност на транспорта, но и за спазване на определени точки от Договора с общината, а именно: от 22.30 нататък мотрисите да не са на по-голям интервал от 15 минути, а между 20 и 22 часа - интервалът не трябва да бъде по-голям от 10 минути. През деня - от 6 до 20 часа желанието ни е мотрисите да бъдат пълни на 40 процента, което е малко повече от местата за сядане, обяснява Щефан Левиш, ръководител направление "Трамваи" в общинското предприятие "Виенски линии".