Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

До 20% от изплатените застрахователни обезщетения вероятно са в резултат на клиентска измама

Снимка: Радио Видин

Между 5 и 20 процента от изплатените застрахователни обезщетения най-вероятно са следствие на клиентска измама. Това стана ясно на форум за технологичните решения във финансовата сфера. Една от големите застрахователни компании заедно със свои партньори разработва специален продукт за семантичен анализ на клиентските профили с цел избягване на измамите. 

Застрахователите полагат все повече усилия, за да се предпазят от опит за измами от техни клиенти. Стамен Стаменов се занимава с обезщетенията в една от водещите компании.

Клиентът, в който сме се съмнявали, той е бил свързан с други двама клиенти, които са имали общ автомобил и съответно са имали щети при нас, т.е от една малка индикация ние може да стигнем до схема от събития, които са подозрителни за нас.

Ако измамата бъде установена, това може да спести пари на компанията.

От порядъка на един-два процента от квотата на щети.

Също така добрият анализ позволява за случаи, които са наистина добри клиенти,компаниите да взимат по-бързи решения и съответно да им плащат по-бързо обезщетенията си.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени