Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Зависимостта между режима на учене и постигнатите резултати

Графика между часовете от двусменния режим на обучение и постиженията на учениците в Националната Априловска гимназия анализира в дипломната си работа Величка Димитрова, която е магистър по икономика от Юнивърсити Колидж Лондон. Наблюдението се базира на срочните оценки и отсъствия от час, подреждането на учебните предмети в програмата в рамките на едно десетилетие:

Резултатите показват, че часовете по математика, които са сутрин, водят до по-високи оценки, по история резултатът е точно обратен – по този предмет оценките са по-високи, когато часовете са следобед. За езиковите предмети и литературата няма значение за оценката дали тези часове се провеждат сутрин или следобед. За биологията и химията – няма достатъчно данни, каза Величка Димитрова и допълни, че за да е валидно за всички, проучването трябва да бъде продължено. 

Димитрова обръща внимание и на още един важен момент от училищното битие – часът, в който бие първият звънец. Началото на часовете почти навсякъде вече са съобразени с биологичния часовник на ученика, каза тя.  

В звуковия файл можете да чуете репортажа на Велина Махлебашиева.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени