Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Любомир Аламанов: Законовата дефиниция за реклама трябва да се промени

Любомир Аламанов
Снимка: Мария Христова

Забраната за споменаване на търговски марки в национален ефир е нещо назадничаво и остаряло, което пречи хората да чуят и да видят колко много смислени и полезни неща се правят в България. Тази позиция изрази в предаването "Неделя 150" пиар специалистът Любомир Аламанов.

Законът е остарял, а реклама има само при директно предложение за продажба, подчерта Аламанов, според когото българската практика на забрана да се споменават имена на компании е уникална. 

След известна корекция в закона на понятието "реклама" хората може би наистина ще видят, че не всичко е политици и престъпления, посочи той:

Тоест да стане съвсем ясно, че единствено директното промотиране на продукт или услуга с предложение за продажба - само това е реклама. А когато е корпоративна новина, икономическа новина, това е новина, няма нищо общо с рекламата.

Гилдията е обединена около целта да се промени този стереотип, защото не може законово да се ограничава да се съобщават добрите дела, допълни Аламанов:

В момента, когато някоя компания направи проблем, името й спокойно се споменава в ефир, защото тогава се казва: "Ние когато кажем, че компанията Х е направила нещо лошо, това не е реклама".

Новините и борбата с интернет троловете са друга водеща тема за общността на комуникационните специалисти.

Цялото интервю слушайте в звуковия файл.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна