Законът е остарял, а реклама има само при директно предложение за продажба, подчерта Аламанов, според когото българската практика на забрана да се споменават имена на компании е уникална.
След известна корекция в закона на понятието "реклама" хората може би наистина ще видят, че не всичко е политици и престъпления, посочи той:
Тоест да стане съвсем ясно, че единствено директното промотиране на продукт или услуга с предложение за продажба - само това е реклама. А когато е корпоративна новина, икономическа новина, това е новина, няма нищо общо с рекламата.
Гилдията е обединена около целта да се промени този стереотип, защото не може законово да се ограничава да се съобщават добрите дела, допълни Аламанов:
В момента, когато някоя компания направи проблем, името й спокойно се споменава в ефир, защото тогава се казва: "Ние когато кажем, че компанията Х е направила нещо лошо, това не е реклама".
Новините и борбата с интернет троловете са друга водеща тема за общността на комуникационните специалисти.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.