На първо място, е въпрос на навик. Мнозинството хора по принцип сме твърде инертни и е трудно да смениш нещо радикално. Разбира се, разходът е по-висок, но зависи от начина на ползване. Ако имате 60-70 км на ден пробег в градска среда, един електромобил – независимо че първоначалната цена е по-висока, като крайна обща цена - с разходите за гориво, за ремонт и поддръжка, при такъв по-голям дневен пробег, един такъв автомобил излиза по-икономичен след две-три години ползване. Като включите и това, че не се плаща паркиране в синя и зелена зона.
Електромобилите у нас са няколкостотин, посочи Заимов.
Не вярвам "Дизел гейт" да доведе до сериозни сътресения в икономиката на Германия въпреки спада на продажбите, прогнозира той преди срещата на германското правителство с изпълнителните директори на автомобилните компании, замесени в скандала за манипулиране на данните за дизеловите емисии на колите:
Всяка една от компаниите вече има готовност да произвежда електромобили. "Фолксваген" вече предлага няколко модела. Много бързо ще се трансформират. Една силна автомобилна компания е много добре подготвена да произвежда електромобили.
Цялото интервю на Лора Търколева с Мартин Заимов слушайте в звуковия файл.