Законът предвижда изисквания към институции и професионални лица като банки, финансови посредници, митници, нотариуси, данъчни служби и други, когато докладват информация, обвързана с извършването на оценка на риска.
Безлов открои три проблема по отношение на изпълнението на новото изискване: информация за специални лица и големи клиенти може да не бъде предоставена по политически причини, наличието на компетентни лица в институциите, които да извършват този анализ, както и какви са последиците, които биха настъпили, ако не се направи анализът и не се подадат данни за рисковите клиенти.
В коментара си експертът от Центъра за изследване на демокрацията подчерта, че приетите закони срещу прането на пари са променили много поведението на криминалния свят:
Със сигурност твърдя, че в сравнение с преди 15 години много от участниците в играта се съобразяват и знаят, че има такива закони и има последици – и адвокатите, и финансистите им – всички те знаят за проблемите.
Във връзка с предложената мярка хора, които са спечелили от тото или лотария повече от 4000 лв., също да бъдат подлагани на проверка за пране на пари, Безлов отбеляза, че хазартните игри са едни от най-развитите механизми за "препиране" и легитимиране на пари от криминални лица:
Обикновено, като видите някакъв спечелил на тото в някой провинциален град, може да прогнозирате, че на този човек скоро ще му предложат да му купят печалбата.
Анализаторът от Центъра за изследване на демокрацията смята, че в България има достатъчно механизми за контрол на службите, но въпросът е дали тези механизми се използват компетентно или в достатъчна степен, и доколко може да се злоупотреби с тях:
Например, когато говорим за ДАНС, има комисия за ДАНС в парламента. Институцията подлежи на парламентарен контрол. Има си председател – той си носи отговорността пред правителството, пред парламента, заключи Безлов коментара си в ефира на "Хоризонт", който можете да чуете от звуковия файл.