Тероризмът е едно социално явление, което съществува още от Средновековието.
Поне ние – теоретиците, официално считаме, че сектата на хасисините (или хашишини, асасини) са онези, които са поставили подобен тип действия, определени като терор, като тероризъм.
Тоест – социално явление, със социални корени. И нека ясно да бъде разбрано – никога не може да бъде преодоляно, никога не може да бъде ликвидирано. Неговите източници винаги ще съществуват.
Въпреки че тероризмът сменя своите „лица“ и някои от похватите си, той практически не може да бъде изкоренен и се подхранва от динамиката на социалните процеси в обществата, смята анализаторът, който посочи:
И колкото обществото е по-динамично, колкото по-активно се развива, толкова, за съжаление, и социални явления, включително тероризмът, ще се адаптират, ще се автоматизират и ще стават по-иновативни. По тази причина едно е тероризмът 2001 година, а друго е - 2017-а.
Като отбеляза, че след залеза на „Ал Кайда“ тя е била заменена от още по-страшна групировка - „Ислямска държава“, проф. Чуков подчерта:
Така че, това е един цикъл, една ротация, за съжаление, за която цивилизованото човечество трябва да намери онези мерки, трябва да направи този синхрон между държавите, които се борят срещу това зло, така че да бъде максимално ограничено. Но, за съжаление, тероризмът се и разнообрази (...)
11 септември всъщност интернационализира едно явление, което беше характерно за Близкия Изток (...)
Този тип тероризъм е субект на международните отношения, но не е обаче субект на международното право – тоест никой не го признава официално, но той реално съществува, уточни проф. Чуков в отговор на въпрос за ролята на страни като Саудитска Арабия, които са сочени са поддръжници на радикални ислямистки организации, но на полето на дипломацията и в икономически план остават стратегически съюзник на САЩ. Наред с това Саудитска Арабия подема инициативи, които определя като борба срещу тероризма.
Целия анализ може да чуете от звуковия файл.