В интервю за предаването "Преди всички" доц. Димитрова сподели:
В този хотел единственото, което по някакъв начин отговаря на сравнително приемливи стандарти по отношение на това, което се ползва по програмите на НОИ за профилактика и рехабилитация са медицинските процедури. По отношение на храната, тя е с изключително ниско качество, не отговаря на никакви стандарти за здравословно и нормално хранене, като се има предвид, че това са болни хора в общия случай. Липсват салати, липсват зеленчуци. Примерното меню за днес е парче риба с картофено пюре и за хората, които са по Здравна каса, даже няма и десерт, изобщо не им се полага. За тези, които са по НОИ има и някакъв плод. Отношението на персонала към гостите, които са по програмите на НОИ е изключително грубо, включително навикване. Интервалите, в които хората могат да ползват изхранването си, са само по половин час, а по официалните документи, които са ни предоставени, тези интервали са от порядъка на час и 15 минути, но фактически ние сме принудени да се храним в рамките на само 30 минути. Отделно по отношение на ползването на минералната вода, която всъщност е основната причина хората с проблеми на опорно-двигателния апарат да дойдат тук, дефакто ние не можем да я ползваме, защото басейнът е непрекъснато пълен с по 100, 150, 200 деца и то малки деца, което прави нещата практически невъзможни да се случват.
Д-р Стефан Шишков, ръководител на Медицинския център в хотел в Поморие, обясни, че до подобна ситуация вероятно се е стигнало, заради недостатъчно заплащане от НОИ:
Преди 5 или 6 години участвахме в програмата на НОИ. Явихме се на един конкурс и спечелихме тази програма. Такива жалби при нас не е имало. Когато се кандидатства по програмата за НОИ, има едно изискване, съгласно закона, едно постановление на Министерски съвет, че трябва да отговаря на условията на база за рехабилитация, профилактика и възстановяване. Разликата между условията на хората, които са закупили някакви пакети, и на тези, които участват по програмата на НОИ, се получава може би от това, че цените, при които пациентите постъпват в съответния санаториум, са строго определени по отношение на процедури и храна, а цените на останалите пакети са малко по-високи и може би от това възниква проблемът.
Цялото интервю с доц. Райна Димитрова и с д-р Стефан Шишков можете да чуете от звуковия файл.