Жана Савова обясни:
Има един пик на обажданията около 2011 - 2012-та година, като в момента отново има леко повишение спрямо предишните години. Линията е предназначена за всеки, който е пострадал, независимо от формата на насилие - дали е домашно, дали е сексуално, дали е форма на трафик на хора или каквато и да е друга форма на злоупотреба.
Имаме повишаване на обажданията, свързани с домашно насилие и бих казала че това най-вероятно се дължи на по-доброто разпознаване, че това не е нормален семеен конфликт, а форма на насилие, посочи още Савова, като допълни:
Истината е, че повечето обаждания са свързани с домашно насилие и това е нещо, което се развива през годините. Всъщност в момента процентът ни е по-висок, бих казала, че това се дължи наистина на по-доброто разпознаване, че това е форма на насилие, но в последно време - в последните месеци и години, ние се срещаме с много драстични форми, които стигат до убийство. И може би хората са по-чувствителни по тази тема и затова по-ангажирано търсят помощ - не само тези, които самите са пострадали, а също така и техни близки, съседи, свидетели на улицата.
Жана Савова обясни още, че при обаждане на горещата линия се прави оценка: Колко е спешен случаят и дали има в момента, по време на обаждането нещо, което да застрашава живота или здравето на човека или той е на сигурно място и може да си даде е време, да сподели, да обсъди проблема и да реши какво да прави.
Насочваме в повечето случаи хората сами да търсят помощ, къде да я потърсят, изготвя се и план кое е най-спешното в момента - коя е първата институция, към която трябва да се обърнат, но, естествено, ние сами бихме могли да подадем сигнал към някоя от съответните служби, допълни Савова.
Сред обаждащите се най-много са тези, които търсят помощ при домашно насилие - 51% или над 17 000 души през годините. От септември 1999 г. горещата линия предоставя и безплатни юридически консултации. Сега тези консултации са всяка сряда от 17 до 21 ч. Линията разполага и с безплатен номер 0800 1 86 76