Калина Богоева е възпитаник на първия випуск на известната българска прима Лили Барон. После минава през руската школовка в Московското хореографско училище с педагог Елисавета Герт. А след това започва сценичната й реализация в роли както от класическия репертоар, така и в съвременни балетни спектакли. Сред коронните й роли са Одета-Одилия в „Лебедово езеро“, Мирта и Жизел от едноименния балет, Зарема от „Бахчисарайски фонтан“, Китри от „Дон Кихот“, Господарката на Медната планина от „Каменното цвете“, Мехмене Бану от „Легенда за Любовта“ и най-запомнящата се Папеса Йоанна в „Папеса Йоанна“. Родната публика се е наслаждавала на Мария от „Дъщерята на Калояна“, Стуна от „Нестинарка“ и Яна от „Змей и Яна“ в артистичната интерпретация на Калина Богоева. Но още една важна и значима роля е била по силите на тази голяма балерина – ролята на балетен педагог. Този талант го забелязва в нея Олга Тарасова, при която Богоева се дипломира през 1985 със специалност „балетна режисура“. И българската балетна артистка не подвежда наставницата си – тя успешно се реализира и като изпълнител, и като педагог, и като хореограф. Като се вгледаш обаче в творческата й биография – се замисляш колко дълги ли са били денонощията според часовника на Калина Богоева? Защото докато активно готви танцовите си сценични образи, тя в същото време е заета и с преподавателска, и с хореографска дейност. Още на Първия международен балетен конкурс – Варна през 1964 година Калина Богоева завоюва сребърен медал. А някъде по същото време тя вече подготвя и бъдещите медалисти за същия конкурс – да не забравяме, че няколко випуска са нейни възпитаници в Държавното хореографското училище.
Калина Богоева е създател и ръководител на специалността „Балетна педагогика“ в Държавната музикална академия. Преподава методология на класическия танц, композиция на танца и балетна педагогика. През 1994 година се налага точно тя – признатият авторитет в областта на методиката на класическия танц и репертоар – да поеме директорския пост на Балет „Арабеск“. Още на следващата година тя успява да създаде конкурс за съвременна хореография на името на голямата хореографка Маргарита Арнаудова.
И днес българският балет, младите балетни дарования, овладяването на майсторството в класическия танц са кауза за невероятната Калина Богоева. Тя е неуморна и като президент на Международната лятна академия по танц във Варна. Родният балет нямаше да бъде същият без ярките личности и артисти със съзидателния потенциал на Калина Богоева.
Честит юбилей!